Hi mates,
... ik heb nu al de neiging overal met Engels te beginnen :). Maar nu weer even in mijn moerstaal...
Het is goed om hier te zijn! Eergisteren kwam ik 's ochtends om 5.10 aan op het vliegveld in Sydney, vanaf waar ik het hostel-busje heb gevraagd me op te halen. Dat duurde even, terwijl ik wat nieuws kon kijken en zodoende iets van de Australische klachten over de hoge benzineprijzen mee kon krijgen (omgerekend ongeveer € 0,90 :)). Na een mooi ritje door Sydney kwam ik rond 7.30 in het hostel, waar ik mijn spullen op een kamer heb gegooid waar iedereen nog lag te tukken.
Na een douche heb ik een simkaart geregeld (0405751505), en ben ik gaan kennismaken bij NICTA, mijn werkplek voor de komende 5 maanden. Echt superrielekst! Ik heb een prima plek in een gebouw dat pas een paar weken in gebruik is, en de onderzoekers zijn erg rielekste gasten.
De vliegreis was overigens behoorlijk prima! Ik was maar 26 uur onderweg, ben overgestapt in Londen en tussendoor gestopt in Singapore. Doordat ik om 19:05 (NL) vloog en om 5:10 (AU) aankwam, zaten er 2 'nachten' in de vlucht. Aan de eerste heb ik aardig meegewerkt door flink wat te slapen, maar de tweede nacht, die in mijn middag viel, heb ik niet zoveel geslapen. Maar daardoor had ik na een dag door Sydney wandelen wel echt zin in slapen en was ik na 1 nacht eigenlijk al van mijn jetlag af :).
In de tussentijd ben ik voornamelijk bezig geweest met kamers zoeken en dingen regelen als een bankrekening. De meeste kamers die ik tegenkom zijn behoorlijk klein, met 2 bedden. Maar Shared rooms kosten wel het minst, dus waarschijnlijk kom ik daar toch op uit. Alsnog zal ik een stuk duurder uit zijn dan in Delft.
Ik probeer een kamer te vinden in Bondi, aangezien het er een heel stuk rielekster is dan in het centrum - gekkenhuis daar. Gisteren even bij Bondi Beach geweest, waar het water aan het begin van de lente volgens mij ongeveer dezelfde temperatuur heeft als de Noordzee aan het eind van de zomer, en waar al lekker gesurft wordt. Lijkt me ook wel wat.
't Blijft gek dat iedereen links rijdt. Ik heb ontdekt dat je normaal op de stoep ook automatisch de rechterkant kiest, terwijl men hier normaal links kiest, dus ik moet oppassen niet de hele tijd tegen iedereen op te botsen :).
In een hostel logeren is best leuk voor een tijdje... het is wel wat geklooi met een gedeelde kamer en met op je spullen letten - een kamergenoot raakte tijdens mijn eerste nacht hier zijn portemonnee, ipod en telefoon kwijt - maar best gezellig. Gisteravond tot 2:30 doorgepraat met 2 kamergenoten, over wereldproblematiek, muziek, geloof en filosofie... supermooi :).
Het is hier nu echt fantastisch weer! 27 graden en een strakblauwe lucht. Morgen 29, zondag 24 :). Niets mis mee. Genieten. Morgen ga ik denk ik maar eens op mijn gemak wat stukjes Sydney bekijken en genieten van het weer.
Zie http://picasaweb.google.com/rverhaaf/SydneyNaAankomst# voor een paar foto's van afgelopen dagen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Klinkt goed! succes met zoeken naar een kamer.
Een reactie posten