zondag 26 oktober 2008

Heerlijk geleeswandeld

Even kort tussendoor... ik heb afgelopen zaterdag heerlijk gewandeld ten noorden van mijn huis. Eerst naar Rose Bay en toen langs de kust naar Vaucluse. Tussendoor mooie plekjes opgezocht om wat te lezen.

Zondag ben ik gedold door mijn telefoon :S. Op het zuidelijk halfrond is een paar weken geleden de zomertijd ingegaan. Ondanks het feit dat ik mijn telefoon verteld heb waar ik ben, dacht hij grappig te zijn en op eigen houtje de klok een uur vooruit te zetten. Kom ik in de kerk om 10.00.... niemand! Ik heb maar even lekker wat gelezen terwijl er geoefend werd door de band.

Verder afgelopen vrijdag een rielekste barbeque gehad thuis. Daarna zijn we langs een idioot huisfeest geweest bij kennissen van huisgenoten, waar eigenlijk niet gek veel aan was. Teveel alcohol, te kleine speakers waar teveel muziek doorheen wilde ;).

Ik knijp de plaat er van tussenuit...

Oja, foto's op http://picasaweb.google.com/rverhaaf/

maandag 20 oktober 2008

Blue Mountains, jarig

Leute,

Afgelopen zaterdag ben ik een dagje naar de Blue Mountains geweest samen met Gisette en Fran - een studiegenootje van Gisette. Supermooi! Op 2,5 uur treinen van Sydney hebben we een goed eind gewandeld. Ontzettend mooi weer gehad, en genoten!

Gisteren was ik jarig, en hebben we het thuis gevierd. Toen mijn huisgenoten er allemaal waren, kwamen ze met een taart aanzetten, inclusief kaarsjes die ik uit mocht blazen :). Ik heb een muziekschrift van ze gekregen, waarin ze vanalles hadden geschreven, en een groepsfoto van mijn huisgenoten en mij hadden geplakt. De notenbalken in het midden van het schrift waren voor een liedje over het huis :D. Met een beetje hulp van mijn met rauwe stem bluesteksten improviserende roommate Oli kunnen we er vast wel wat van maken.

Superleuk trouwens om enorm veel mailtjes te krijgen van jullie :)... mijn mailbox zat behoorlijk vol vanmorgen! Het doet me goed wat te horen... helemaal leuk was het om een filmpje te krijgen van Kees, opgenomen in de borrelzaal van Confide, met allerlei verhalen van mooie mensen.
Kees, om terug te komen op de belangrijke dingen in het leven zoals whisky en sigaren - dat loopt nog een beetje achter. Alcohol is hier ook behoorlijk duur. Maar wel heb ik van mijn huisgenoot een bourbon-and-ginger gehad; best lekker, Amerikaanse whisky met gingerbeer! Maar wanneer ik weer in Nederland ben ben moeten we maar eens even kijken wat we kunnen doen met de halve prima fles whisky die ik nog heb staan :).

Ik ga zo met mijn Hillsong connect group naar een concert-achtig iets van Passion - de Passion World Tour, een conferentie-initiatief uit de VS om studenten aan te sporen om wat met hun geloof te doen. Ben benieuwd! Chris Tomlin en de David Crowder band komen langs... lijkt me wel wat!
Ik laat nog wel horen hoe het was :)

Later!

zondag 12 oktober 2008

Leven in Sydney


Inmiddels heeft het leven weer min of meer een ritme aangenomen hier in Sydney. Mijn doordeweekse dag ziet er min of meer als volgt uit:
  • 6.00 - 6.30 ik word vaag wakker van mijn roommate, die om 6.30 naar zijn werk gaat.
  • 7.00 wekker gaat. Ik trek mijn fiets-broek aan, loop langs de wc en ga door naar de keuken. Ik klus een goeie bak havermout en bak wat spek uit oid, klus lunch en smeer hem, na mijn fiets uit de woonkamer naar beneden getild te hebben.
  • 7.50 fietsen over heuvels, door dalen, driest de razende stalen koeien trotserend, trappetjes afrennend en door parken cruisend.
  • 8.25 douchen, scheren
  • 8.55 aan de slag
  • 12.30 lunchen
  • 17.00 pleite, omkleden, fietsen, soms boodschappen doen.
  • 18.50 eten klussen of opwarmen, uithangen met huisgenoten, wat lezen, rielekst.
Weekeinden bevatten 's avonds vrij frequent het ingredient 'met huisgenoten ergens wat drinken'. Zaterdagochtend wat langer slapen, rielekst ontbijten met huisgenoten, wakker worden, en wat van Sydey zien. Op zondag naar de kerk, lunchen en naar het strand of iets dergelijks.

...en van al deze dingen geniet ik behoorlijk!
Het weer is nog steeds prima, zeker voor het begin van de lente. Vorige week was het nadat de klok een uur vooruit ging (het is nu 9 uur tijdverschil) wat koud 's ochtends vroeg, maar vandaag is het een warme dag.

Vorige week dinsdag hadden we een feestje thuis aangezien mijn Chileense huisgenoot Javier jarig was. Komende maandag is het mijn beurt; even zien wat we precies gaan doen.

Vorige week heb ik een gitaar gekocht! Supermooi om hier wat muziek te kunnen maken. Het is een 3/4 gitaartje met stalen snaren en hij klinkt redelijk brak, maar zuiver. Mijn roommate Oli kent 1 bluesriff en is erg goed in het verzinnen van zijn eigen bluesteksten :). Zie de foto's die ik heb toegevoegd op Picasa.

Afgelopen zaterdag ben ik op de fiets naar de stad geweest. Supermooie weg gevolgd langs Edgecliff, en lekker rondgefietst in Darling Harbour, The Rocks en een boek gelezen in Royal Botanic Gardens.
Zondag na de kerk lekker buiten geluncht in de zon en subtiel verbrand. Tijdje op het strand gelegen met mijn boek en 's avonds gezellig naar een paar café'tjes geweest met mijn huisgenoten.

Voor ik naar Australië ging, bedacht ik me dat ik me hier wel eens eenzaam zou kunnen voelen aangezien ik nog niemand kende. Maar tot nu toe is dat absoluut niet het geval - door de gezelligheid in mijn huis, het lunchen met onderzoekers van NICTA en af en toe eens ergens anders eten heb ik echt een prima tijd wat dat betreft!

Het doet me ook goed om wat in goede boeken te lezen. Richard Fosters boek 'Streams of Living Water', over verschillende 'stromingen' binnen de kerk (als in contemplatief, charismatisch, holyness- etc.), dat ik bij de bieb in King's Cross geleend heb, laat me aardig wat zien over hoe je leven met God ook zou kunnen zijn. In de tussentijd ben ik dankbaar en geniet ik.

Ik heb weer wat foto's toegevoegd van de afgelopen 2 weken. Zie http://picasaweb.google.com.au/rverhaaf.

Ik ben benieuwd naar hoe het jullie vergaat in ons kikkerlandje. Als je zin hebt, stuur me een mail !