donderdag 6 december 2007

Hopelijk naar Sydney

Het lijkt me erg mooi om voor mijn afstuderen naar Sydney te gaan. Via een docent van een vak Globally Distributed Software Engineering heb ik contact met een zeker Professor Ross in Sydney die daar kijkt of er een mooi project voor mij is.

Ik hoop dat er iets uit gaat komen, want het lijkt me erg vet om een tijdje naar Australie te gaan voor mijn afstuderen! Mijn Engels oefenen, een mooi land zien en rielekste mensen ontmoeten (Australiers schijnen heel rielekst te zijn).

Ben benieuwd!

maandag 3 december 2007

Ruby on Rails

Zo... de erwtensoep was lekker. En dit dagje ook. Werken, eten, lezen, Ruby, en zo lezen en tukken.

Al een tijdje ben ik bezig met het leren van de taal Ruby, waarmee je met behulp van een programma Rails een webserver kunt laten draaien die de leukste dingen voor je uitgoochelt met databases en automatische data- en presentatielagen. Hartstikkeleuk.

Het kost me wel een tijd om er in thuis te raken en om alle nieuwe constructies te pakken te krijgen, maar met een beetje oefening moet het nog wel nuttig kunnen worden: het is relatief makkelijk om op elegante wijze een eenvoudige website netjes in elkaar te draaien. Dingen als dit blog-apparaat bijvoorbeeld. Lijkt me mooi.

zondag 2 december 2007

Lekker bezig

Op een mooie zondagmiddag... (zelfs het druilerige weer, als je het vanaf de goede zijde van het venster bekijkt) besluit je terloops eens een blog aan te maken.

Ik heb geen idee of het bevalt en of ik hier zodoende veel neer zal zetten. Ook is er een aardige kans dat ik liever zelf iets ga maken om mee te bloggen dan er verhalen in te plaatsen.

Maar we zullen zien.

Nu maar eens een start maken met het klussen van een goede pan niet-digitale erwtensoep.