Ik heb een fiets!
Gisteravond ben ik weer wezen klussen aan een fiets en weggereden met een prima unit. Vanmorgen naar Sydney City gefietst in een halfuurtje en vervolgens naar NICTA (stage-adres) in iets van 10 minuten. En normaal deed ik er lopend en met het OV 55 minuten over. Supermooi.
In het weekeind heb ik wat van Sydney bekeken. Lid geworden van de bibliotheek, rondgewandeld in The Rocks, rond het Opera House en wat zitten lezen van Richard Foster in de Royal Botanic Gardens. De Ferry genomen (gaat hard!) naar Rose Bay en teruggewandeld naar Bondi Beach.
Zondag gezwommen, gezond, gezandstraald (harde wind die ineens opkwam) en gerend.
Ik heb zojuist mijn foto-verzameling weer bijgewerkt: op picasa/coastalwalk staan foto's van een mooie kustwandeling. Op picasa/city,ferry,bike staan nog wat foto's.
Op 15 december vlieg ik naar Auckland, Nieuw Zeeland, om daar op 20 december bij de bruiloft van Bart van Essen (en Janita) te zijn! Supermooi. En natuurlijk ga ik Nieuw Zeeland bekijken.
Op 6 januari vlieg ik van Christchurch (vette naam) naar Brisbane. Op 20 januari vlieg ik weer naar Sydney vanaf Cairns. Ben benieuwd!!
maandag 29 september 2008
zondag 21 september 2008
Kamer in Bondi Beach
Mooie mensen,
Ik heb een kamer gekregen in Bondi Beach! Op 5 minuten wandelen van het strand zit ik in een shared room, waar ik een kamer deel met een Engelse surfdude en het huis deel met 3 Israeli's (waarvan 1 dame) en 2 gasten uit Chili. Mijn kamer heeft nog een leeg bed, dus wellicht wordt het binnenkort 3 op een kamer. Toch behoorlijk rielekst, aangezien ik er voor een voor Sydney behoorlijke prijs zit, en mijn huisgenoten mooie gasten zijn.
Op Picasa staan wat foto's van het huis. Mijn adres:
13 O'Brien St
Bondi Beach NSW 2026
Australiƫ
Mijn weekeind was rielekst! Zaterdag in de hitte verhuizen (iets minder rielekst), en eens rondkijken in het winkelcentrum van Bondi Junction. Ze hebben echt een meest fantastisch systeem voor het vinden van een winkel... je geeft de rubriek of de winkelnaam op een touchscreen aan, en hij geeft een animatie van hoe je er moet komen :).
's Avonds even gerielekst, en in een goed boek gelezen.
Zondagochtend heb ik Gisette ontmoet, een leuke meid uit Nederland die ik via Koen en Betty 'ken', en zijn we naar Hillsong Church geweest in de bioscoop van Bondi Junction. Wat ontzettend goed geregeld en een vette band! En ook een goed verhaal tijdens de preek. Dinsdag ga ik waarschijnlijk naar een connect group - een soort kring.
's Middags heb ik gezwommen (vette golven) en op het strand gelegen, en een forse wandeling naar Coogee beach en terug gedaan, een mooi pad dat de kustlijn volgt. Ik gooi een dezer dagen wel wat foto's hiervan online. Op weg was ook een grote, mooie begraafplaats aan zee - toch ruig om daar allerlei bijbelteksten op stenen te zien staan en te weten dat er enorm veel achter zit. Doet je wel even stil staan bij hoe werkelijk eeuwigheid is, en hoe leven nu daar maar een klein stukje van is.
Verder enorm mooie kliffen, en kolkende golfstroom.
Vanavond ga ik kijken of ik iets van een fiets kan regelen bij een bike cemetery, waar afgedankte fietsen en gereedschap liggen en iedereen welkom is te komen klussen en een fiets mee te nemen. Ben benieuwd, het zou wel mooi zijn om niet alles te hoeven lopen/bussen.
OV hier is trouwens wel goed geregeld. In elk geval op mijn route heb ik een prima treinverbinding, voor een groot deel ondergronds. Moet alleen nog wel 25 minuten naar het station lopen door het mooie Bondi, of de bus pakken. Maar toch zou een fiets wel handig zijn.
Ik blijf het mooi vinden dat de meeste mensen hier zo gastvrij en open zijn. Loop je langs het strand, komt er een kerel naast je lopen die vraagt waar je vandaan komt, vertelt dat hij uit Perth (west-Australie) komt en nu in Sydney woont, dat je bij de vlaggen in de buurt moet zwemmen aangezien de stromingswaarschuwing wel redelijk ernstig is, en er bij de vlaggen wordt opgelet, en dat je naar de zijkant moet zwemmen als je door de stroming de zee op gesleurd dreigt te worden. Toch leuk.
Ik heb een kamer gekregen in Bondi Beach! Op 5 minuten wandelen van het strand zit ik in een shared room, waar ik een kamer deel met een Engelse surfdude en het huis deel met 3 Israeli's (waarvan 1 dame) en 2 gasten uit Chili. Mijn kamer heeft nog een leeg bed, dus wellicht wordt het binnenkort 3 op een kamer. Toch behoorlijk rielekst, aangezien ik er voor een voor Sydney behoorlijke prijs zit, en mijn huisgenoten mooie gasten zijn.
Op Picasa staan wat foto's van het huis. Mijn adres:
13 O'Brien St
Bondi Beach NSW 2026
Australiƫ
Mijn weekeind was rielekst! Zaterdag in de hitte verhuizen (iets minder rielekst), en eens rondkijken in het winkelcentrum van Bondi Junction. Ze hebben echt een meest fantastisch systeem voor het vinden van een winkel... je geeft de rubriek of de winkelnaam op een touchscreen aan, en hij geeft een animatie van hoe je er moet komen :).
's Avonds even gerielekst, en in een goed boek gelezen.
Zondagochtend heb ik Gisette ontmoet, een leuke meid uit Nederland die ik via Koen en Betty 'ken', en zijn we naar Hillsong Church geweest in de bioscoop van Bondi Junction. Wat ontzettend goed geregeld en een vette band! En ook een goed verhaal tijdens de preek. Dinsdag ga ik waarschijnlijk naar een connect group - een soort kring.
's Middags heb ik gezwommen (vette golven) en op het strand gelegen, en een forse wandeling naar Coogee beach en terug gedaan, een mooi pad dat de kustlijn volgt. Ik gooi een dezer dagen wel wat foto's hiervan online. Op weg was ook een grote, mooie begraafplaats aan zee - toch ruig om daar allerlei bijbelteksten op stenen te zien staan en te weten dat er enorm veel achter zit. Doet je wel even stil staan bij hoe werkelijk eeuwigheid is, en hoe leven nu daar maar een klein stukje van is.
Verder enorm mooie kliffen, en kolkende golfstroom.
Vanavond ga ik kijken of ik iets van een fiets kan regelen bij een bike cemetery, waar afgedankte fietsen en gereedschap liggen en iedereen welkom is te komen klussen en een fiets mee te nemen. Ben benieuwd, het zou wel mooi zijn om niet alles te hoeven lopen/bussen.
OV hier is trouwens wel goed geregeld. In elk geval op mijn route heb ik een prima treinverbinding, voor een groot deel ondergronds. Moet alleen nog wel 25 minuten naar het station lopen door het mooie Bondi, of de bus pakken. Maar toch zou een fiets wel handig zijn.
Ik blijf het mooi vinden dat de meeste mensen hier zo gastvrij en open zijn. Loop je langs het strand, komt er een kerel naast je lopen die vraagt waar je vandaan komt, vertelt dat hij uit Perth (west-Australie) komt en nu in Sydney woont, dat je bij de vlaggen in de buurt moet zwemmen aangezien de stromingswaarschuwing wel redelijk ernstig is, en er bij de vlaggen wordt opgelet, en dat je naar de zijkant moet zwemmen als je door de stroming de zee op gesleurd dreigt te worden. Toch leuk.
donderdag 18 september 2008
Arriving in Sydney
Hi mates,
... ik heb nu al de neiging overal met Engels te beginnen :). Maar nu weer even in mijn moerstaal...
Het is goed om hier te zijn! Eergisteren kwam ik 's ochtends om 5.10 aan op het vliegveld in Sydney, vanaf waar ik het hostel-busje heb gevraagd me op te halen. Dat duurde even, terwijl ik wat nieuws kon kijken en zodoende iets van de Australische klachten over de hoge benzineprijzen mee kon krijgen (omgerekend ongeveer € 0,90 :)). Na een mooi ritje door Sydney kwam ik rond 7.30 in het hostel, waar ik mijn spullen op een kamer heb gegooid waar iedereen nog lag te tukken.
Na een douche heb ik een simkaart geregeld (0405751505), en ben ik gaan kennismaken bij NICTA, mijn werkplek voor de komende 5 maanden. Echt superrielekst! Ik heb een prima plek in een gebouw dat pas een paar weken in gebruik is, en de onderzoekers zijn erg rielekste gasten.
De vliegreis was overigens behoorlijk prima! Ik was maar 26 uur onderweg, ben overgestapt in Londen en tussendoor gestopt in Singapore. Doordat ik om 19:05 (NL) vloog en om 5:10 (AU) aankwam, zaten er 2 'nachten' in de vlucht. Aan de eerste heb ik aardig meegewerkt door flink wat te slapen, maar de tweede nacht, die in mijn middag viel, heb ik niet zoveel geslapen. Maar daardoor had ik na een dag door Sydney wandelen wel echt zin in slapen en was ik na 1 nacht eigenlijk al van mijn jetlag af :).
In de tussentijd ben ik voornamelijk bezig geweest met kamers zoeken en dingen regelen als een bankrekening. De meeste kamers die ik tegenkom zijn behoorlijk klein, met 2 bedden. Maar Shared rooms kosten wel het minst, dus waarschijnlijk kom ik daar toch op uit. Alsnog zal ik een stuk duurder uit zijn dan in Delft.
Ik probeer een kamer te vinden in Bondi, aangezien het er een heel stuk rielekster is dan in het centrum - gekkenhuis daar. Gisteren even bij Bondi Beach geweest, waar het water aan het begin van de lente volgens mij ongeveer dezelfde temperatuur heeft als de Noordzee aan het eind van de zomer, en waar al lekker gesurft wordt. Lijkt me ook wel wat.
't Blijft gek dat iedereen links rijdt. Ik heb ontdekt dat je normaal op de stoep ook automatisch de rechterkant kiest, terwijl men hier normaal links kiest, dus ik moet oppassen niet de hele tijd tegen iedereen op te botsen :).
In een hostel logeren is best leuk voor een tijdje... het is wel wat geklooi met een gedeelde kamer en met op je spullen letten - een kamergenoot raakte tijdens mijn eerste nacht hier zijn portemonnee, ipod en telefoon kwijt - maar best gezellig. Gisteravond tot 2:30 doorgepraat met 2 kamergenoten, over wereldproblematiek, muziek, geloof en filosofie... supermooi :).
Het is hier nu echt fantastisch weer! 27 graden en een strakblauwe lucht. Morgen 29, zondag 24 :). Niets mis mee. Genieten. Morgen ga ik denk ik maar eens op mijn gemak wat stukjes Sydney bekijken en genieten van het weer.
Zie http://picasaweb.google.com/rverhaaf/SydneyNaAankomst# voor een paar foto's van afgelopen dagen.
... ik heb nu al de neiging overal met Engels te beginnen :). Maar nu weer even in mijn moerstaal...
Het is goed om hier te zijn! Eergisteren kwam ik 's ochtends om 5.10 aan op het vliegveld in Sydney, vanaf waar ik het hostel-busje heb gevraagd me op te halen. Dat duurde even, terwijl ik wat nieuws kon kijken en zodoende iets van de Australische klachten over de hoge benzineprijzen mee kon krijgen (omgerekend ongeveer € 0,90 :)). Na een mooi ritje door Sydney kwam ik rond 7.30 in het hostel, waar ik mijn spullen op een kamer heb gegooid waar iedereen nog lag te tukken.
Na een douche heb ik een simkaart geregeld (0405751505), en ben ik gaan kennismaken bij NICTA, mijn werkplek voor de komende 5 maanden. Echt superrielekst! Ik heb een prima plek in een gebouw dat pas een paar weken in gebruik is, en de onderzoekers zijn erg rielekste gasten.
De vliegreis was overigens behoorlijk prima! Ik was maar 26 uur onderweg, ben overgestapt in Londen en tussendoor gestopt in Singapore. Doordat ik om 19:05 (NL) vloog en om 5:10 (AU) aankwam, zaten er 2 'nachten' in de vlucht. Aan de eerste heb ik aardig meegewerkt door flink wat te slapen, maar de tweede nacht, die in mijn middag viel, heb ik niet zoveel geslapen. Maar daardoor had ik na een dag door Sydney wandelen wel echt zin in slapen en was ik na 1 nacht eigenlijk al van mijn jetlag af :).
In de tussentijd ben ik voornamelijk bezig geweest met kamers zoeken en dingen regelen als een bankrekening. De meeste kamers die ik tegenkom zijn behoorlijk klein, met 2 bedden. Maar Shared rooms kosten wel het minst, dus waarschijnlijk kom ik daar toch op uit. Alsnog zal ik een stuk duurder uit zijn dan in Delft.
Ik probeer een kamer te vinden in Bondi, aangezien het er een heel stuk rielekster is dan in het centrum - gekkenhuis daar. Gisteren even bij Bondi Beach geweest, waar het water aan het begin van de lente volgens mij ongeveer dezelfde temperatuur heeft als de Noordzee aan het eind van de zomer, en waar al lekker gesurft wordt. Lijkt me ook wel wat.
't Blijft gek dat iedereen links rijdt. Ik heb ontdekt dat je normaal op de stoep ook automatisch de rechterkant kiest, terwijl men hier normaal links kiest, dus ik moet oppassen niet de hele tijd tegen iedereen op te botsen :).
In een hostel logeren is best leuk voor een tijdje... het is wel wat geklooi met een gedeelde kamer en met op je spullen letten - een kamergenoot raakte tijdens mijn eerste nacht hier zijn portemonnee, ipod en telefoon kwijt - maar best gezellig. Gisteravond tot 2:30 doorgepraat met 2 kamergenoten, over wereldproblematiek, muziek, geloof en filosofie... supermooi :).
Het is hier nu echt fantastisch weer! 27 graden en een strakblauwe lucht. Morgen 29, zondag 24 :). Niets mis mee. Genieten. Morgen ga ik denk ik maar eens op mijn gemak wat stukjes Sydney bekijken en genieten van het weer.
Zie http://picasaweb.google.com/rverhaaf/SydneyNaAankomst# voor een paar foto's van afgelopen dagen.
woensdag 10 september 2008
Welhaast zover
Zo, het is bijna zover. Het Australiƫ-avontuur gaat echt gebeuren. Vandaag al afscheid nemen op de TU, en van mijn werk.
Nu nog wat voorbereidingen treffen en verhuizen, met daartussen nog een fantastisch trouwfeest van Aris en Marjolein.
Het is de bedoeling dat deze blog tijdens mijn verblijf down under echt gebruikt gaat worden... kom nog eens terug om wat meer te lezen over hoe het me daar dan vergaat.
Nu nog wat voorbereidingen treffen en verhuizen, met daartussen nog een fantastisch trouwfeest van Aris en Marjolein.
Het is de bedoeling dat deze blog tijdens mijn verblijf down under echt gebruikt gaat worden... kom nog eens terug om wat meer te lezen over hoe het me daar dan vergaat.
Abonneren op:
Posts (Atom)