Inmiddels heeft het leven weer min of meer een ritme aangenomen hier in Sydney. Mijn doordeweekse dag ziet er min of meer als volgt uit:
- 6.00 - 6.30 ik word vaag wakker van mijn roommate, die om 6.30 naar zijn werk gaat.
- 7.00 wekker gaat. Ik trek mijn fiets-broek aan, loop langs de wc en ga door naar de keuken. Ik klus een goeie bak havermout en bak wat spek uit oid, klus lunch en smeer hem, na mijn fiets uit de woonkamer naar beneden getild te hebben.
- 7.50 fietsen over heuvels, door dalen, driest de razende stalen koeien trotserend, trappetjes afrennend en door parken cruisend.
- 8.25 douchen, scheren
- 8.55 aan de slag
- 12.30 lunchen
- 17.00 pleite, omkleden, fietsen, soms boodschappen doen.
- 18.50 eten klussen of opwarmen, uithangen met huisgenoten, wat lezen, rielekst.
...en van al deze dingen geniet ik behoorlijk!
Het weer is nog steeds prima, zeker voor het begin van de lente. Vorige week was het nadat de klok een uur vooruit ging (het is nu 9 uur tijdverschil) wat koud 's ochtends vroeg, maar vandaag is het een warme dag.
Vorige week dinsdag hadden we een feestje thuis aangezien mijn Chileense huisgenoot Javier jarig was. Komende maandag is het mijn beurt; even zien wat we precies gaan doen.
Vorige week heb ik een gitaar gekocht! Supermooi om hier wat muziek te kunnen maken. Het is een 3/4 gitaartje met stalen snaren en hij klinkt redelijk brak, maar zuiver. Mijn roommate Oli kent 1 bluesriff en is erg goed in het verzinnen van zijn eigen bluesteksten :). Zie de foto's die ik heb toegevoegd op Picasa.
Afgelopen zaterdag ben ik op de fiets naar de stad geweest. Supermooie weg gevolgd langs Edgecliff, en lekker rondgefietst in Darling Harbour, The Rocks en een boek gelezen in Royal Botanic Gardens.
Zondag na de kerk lekker buiten geluncht in de zon en subtiel verbrand. Tijdje op het strand gelegen met mijn boek en 's avonds gezellig naar een paar café'tjes geweest met mijn huisgenoten.
Voor ik naar Australië ging, bedacht ik me dat ik me hier wel eens eenzaam zou kunnen voelen aangezien ik nog niemand kende. Maar tot nu toe is dat absoluut niet het geval - door de gezelligheid in mijn huis, het lunchen met onderzoekers van NICTA en af en toe eens ergens anders eten heb ik echt een prima tijd wat dat betreft!
Het doet me ook goed om wat in goede boeken te lezen. Richard Fosters boek 'Streams of Living Water', over verschillende 'stromingen' binnen de kerk (als in contemplatief, charismatisch, holyness- etc.), dat ik bij de bieb in King's Cross geleend heb, laat me aardig wat zien over hoe je leven met God ook zou kunnen zijn. In de tussentijd ben ik dankbaar en geniet ik.
Ik heb weer wat foto's toegevoegd van de afgelopen 2 weken. Zie http://picasaweb.google.com.au/rverhaaf.
Ik ben benieuwd naar hoe het jullie vergaat in ons kikkerlandje. Als je zin hebt, stuur me een mail !
5 opmerkingen:
Hey dude!
Mooi verhaal, dikke foto's!
Mooi weer hier. Drukte alom, ook. Hoeft niemand te verbazen. Simon over voor een avond en een ochtend, héél fijn. Flatje in Kanaleneiland geregeld - binnenkort verhuizen. Met Marten begonnen aan liedjes voor AD. The Office UK begonnen te kijken, ook halverwege seizoen 2 van Twin Peaks. Weekend ziek geweest. Gisteren muziek gemaakt zum kirche, blijft leuk! Err..
Go well!!
Hoi Ruben,
Leuke foto's en leuke verhalen! Zo te horen heb je het prima naar je zin. Namens alle tammo's van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Veel plezier!
Groetjes,
Jaqueline & Nanda
Je kan die HR afdeling ook nooit voor zijn hè? ;)
Gefeliciteerd :p
Joo Ruben,
Gefeliciteerd he! Je wordt al een echte ouwe man. Goed om te lezen dat het allemaal prima gaat Down Under. Have fun daar!
M.
He gefeliciteerd met je verjaardag!
Een reactie posten