donderdag 6 november 2008

Weer een week verder

Zo, nu moet ik snel een kop cappucino drinken, anders val ik achter mijn computer in slaap. De onderzoekers bij NICTA met wie ik meestal lunch, gaan altijd ergens in de buurt eten, vaak bij een soort bedrijfskantine waar ze goed eten hebben of bij een burgertent 100 m verder. Meestal neem ik mijn eigen 'half a loaf of bread' met bacon and eggs mee, maar af en toe doe ik met ze mee. Ik heb zojuist eend gegeten bij de Thai, met groene curry. Superlekker :). Lunchen kunnen ze hier wel.

Het viel me afgelopen weken aardig zwaar om aan mijn thesis te werken, maar inmiddels voelt het alsof er een beetje meer schot in de zaak komt.

Ik lees af en toe wat in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Fantastisch, wat een sarcasme die Adams in zijn zinnen kan leggen. Hilarisch.
Gisteren heb ik voor het eerst The Godfather gekeken. Goed! Aardig woest, maar op een vreemde manier ook mooi.

Nu ik een tijd in Australie zit, ga ik op een andere manier naar Nederland kijken, en vooral naar Europa. Op de een of andere manier krijg je hier beter door dat Europa best vet is. Je stapt in een auto of op je motor, rijdt een dag, en je komt door minstens 3 landen. Hier rijd je even lang en je bent bij de volgende grote stad, waar ze - verrassend - ook Australisch blijken te zijn. Niet dat ik zelf al uit Sydney weg ben geweest op een tochtje naar de Blue Mountains na, maar je gaat er toch anders naar kijken.
Met mijn Duitse en Engelse huisgenoten ben ik in elk geval al tot de conclusie gekomen dat Europa in zeker opzicht zo gek nog niet is :).

Ook merk ik wel dat ik Nederland, en zeker ook familie en vrienden na een tijdje wel begin te missen. Nog niet op een pijnlijke manier, maar toch met een vleugje heimwee.
Maar als ik even nadenk, gaat de tijd ook eigenlijk wel erg snel: ik ben hier nu al iets meer dan 7 weken! Over iets meer dan 5 weken vlieg ik al naar Nieuw-Zeeland! Na 5 weken ben ik dan terug in Sydney, waarna ik nog 6 weken heb om mijn thesis af te maken.

Mijn motor mis ik ook! Met name wanneer ik traag heuvelopwaarts fiets met slechts het geluid van mijn ketting en van mijn wielen op het asfalt, in plaats van brullend te berg op te stuiven met een vermogen van 46kW. Maar dat halen we wel weer in :). Ik hoop in Nieuw-Zeeland ook wel een dagje een motor te kunnen huren en daar rond te toeren.

Wat me ook hilarisch lijkt is door de bergen rijden op een paard. Ik heb nog nooit fatsoenlijk paard gereden, maar ik ben benieuwd hoe het is; ook daarvoor moet Nieuw-Zeeland wel wat mogelijkheden bieden.

Geen opmerkingen: