donderdag 4 december 2008

Bijna op reis!

Het duurt nog 1,5 week voor ik begin met mijn reis door Nieuw-Zeeland en langs de oostkust van Australie. Ideeën die ik heb voor dingen om te doen: veel bergwandelen, bergbeklimmen, grot-rivier-volgen en abseilen, jacuzi's maken op een warmwater-strand (in Nieuw-Zeeland, als je graaft, komt er warm water boven), paardrijden, zwemmen met dolfijnen, op een zeiljacht, snorkelen, een duik-cursus bij het great barrier reef en met een 4x4 over Fraser Island scheuren.

Maar het zal wel niet allemaal lukken. In elk geval heb ik er veel zin in!

Intussen begint mijn thesis-werk aardig op te schieten. Gelukkig maar, want schrijven is niet mijn grootste hobby. Maar er is nog genoeg te doen, en het is maar zo nog niet af. Gelukkig heb ik nog een week of zes nadat ik terugkom van mijn reis.

Mijn huis is inmiddels enigszins van samenstelling veranderd. We hadden regelmatig 2 Franse meisjes op bezoek naast de 2 Franse dames die bij ons woonden. Die zijn nu allemaal weg, net als een joodse jongen die er al de hele tijd dat ik er was, woonde. Er zijn nu 3 nieuwe joodse kerels, die erg rielekst zijn, en ook een stuk minder rommel maken in de woonkamer! En we hebben tijdelijk een Fransman bij ons wonen - voor 2 weken. Maar over 1,5 week verlaat ik zelf ook het appartement. Ik ben benieuwd waar ik uitkom wanneer ik weer een kamer zoek na mijn vakantie. Ik denk dat ik ga kijken of ik wat dichter bij mijn werkadres kan wonen, dat is wel zo makkelijk met het afmaken van mijn thesis. Ook lijkt het me wel leuk om met locals in een huis te wonen, maar ik weet niet of dat lukt voor zo'n korte periode (6 weken).

Mijn fiets had weer wat kuren deze week. Nadat ik mijn zesde lekke band in Australie had, waarvan de laatste 3 afgelopen week, heb ik toch maar een nieuwe band geregeld. Blijkt een eitje te zijn om die te verwisselen met mijn supervette fiets; gewoon de achteras losdraaien, wiel verplaatsen, band verwisselen, wiel terug, vastdraaien. Mooi, zo'n snel-verwissel-mechanisme op mountainbikes.

Ik ga hem peren, en ik heb weekeind! Wat ik ga doen, weet ik nog niet. Misschien wat lezen, en thuis wat klooien met mijn compu. Misschien wat op het strand liggen en zwemmen. Misschien wel weer een dagje ergens wandelen. Even zien!

Later :)

Ps. het blijft mooi af en toe wat te horen uit Nederland. Absurd dat het daar nu sneeuwt!

1 opmerking:

Simon Frans zei

...het sneeuwt hier nu niet. Maar het is wel mooi gezellig thuis met de kachel en coldplay aan, nagenieten van een mooi weekend (ook in de vineyard wageningen) en uitzien naar een lekker weekje: muziek maken vanavond, afstuderen kick-off morgen, woensdag SIFE Delft vergadering (vrijdag officieel een stichting!) vakje afronden en ondertussen lekker doorwerken aan laatste grote ontwerpproject, met nog zondagdienstmuziek voor te bereiden en een bruiloft op vrijdag en zaterdag een worship team uitje ...Boek "Vrede Stichten" dat je me gaf is overal tussendoor trouwens mooi!
Leven is mooi, vriendschap is goed, God is de mooiste en beste - cheers to the kiwi's!