zondag 14 december 2008

Vakantie!

Mooie vrienden,

Het wordt even een kort bericht, in plaats van een langer bericht, zoals ik van plan was.
Over 20 minuten ga ik richting trein en vliegveld met een ENORME backpack waar ook kampeerspullen in zitten. Ik heb er superveel zin in!
Vanavond kom ik aan in Auckland, Nieuw-Zeeland, en word opgehaald door Bart van Essen, een vriend uit Nederland. Vervolgens logeer ik een nachtje in het huis van zijn vriendin, waarna ik de bus pak naar Taupo, een plaatsje bij een meer 5 uur van Auckland. Daar heb ik 2 dagen waarin ik een tocht wil doen: de Tongariro Crossing, wat de mooiste one-day walk van Nieuw-Zeeland wordt genoemd. Ben benieuwd!
Vervolgens ga ik terug naar Auckland en heb ik vrijdag Barts vrijgezellenfeest. De dag erna trouwt hij met Janita, en is het feest :). De dag daarna reis ik af naar Christchurch, voor mijn Zuid-eiland lift-en-hike-avontuur.
Waarschijnlijk besteed ik de kerst in Queenstown. Daar wil ik ook een poging wagen voor bergbeklimmen. Lijkt me mooi. De rest van mijn verblijf is nog ongepland, dus we zien waar we uitkomen. Ik heb een lonely planet van Nieuw-Zeeland, dus het komt wel goed.

Op 6 januari vlieg ik vrooeeg in de ochtend naar Brisbane. Daar moet ik helaas naar de tandarts, omdat ik een stukje van mijn hoektand heb afgebroken (stom...). Daarna hoop ik redelijk vlot naar Fraser Island te gaan, waar ik 3 dagen rondrijd met max 9 anderen in een grote 4x4; supermooi.

Verder moet ik mijn trip langs de oostkust nog plannen, maar dat komt onderweg wel :).

Ik ga mijn spullen nog even in de berging gooien en dan vertrek ik. Ik laat af en toe wel wat horen van wat ik meemaak, en hopelijk kan ik wat plaatjes laten zien. Mochten er interessante dingen gebeuren, dan hoor ik het nog steeds graag! Het is mooi af en toe een mailtje te zien langskomen, of een blogpost-bericht te zien...

Groeten!
Ruben

Geen opmerkingen: