Nieuw-Zeeland is mooi!
Na een prima vlucht ontmoette ik Bart op het vliegveld, supermooi hem weer te zien. Hij heeft samen met Janita een mooi plekje voor vanaf komende zaterdag, waar we ma op di in de garage prima hebben geslapen.
Nieuw-Zeeland heeft weer 2 uur verschil met Sydney, dus nu zit ik op een plek met 12 uur tijdsverschil met Nederland. Lekker bezig dus...
Ik ben de volgende dag naar Auckland-centrum getreind en heb daar na een uurtje de bus gepakt naar Taupo, een 5 uur durende rit door mooi landschap inclusief schapen en Hobbiton-achtige grasheuvels (en ja, het Hobbiton-gedeelte van Lord of the Rings is daar opgenomen :-)).
Taupo is mooi, en gelegen aan het grootste meer in Nieuw-Zeeland. Het hostel was ook erg rielekst. Ik heb er 3 nachten getukt.
De eerste hele dag hier heb ik samen met Abigail, een dame van 29 uit Manchester die hier rondreist, een mooie, rustige wandeling gemaakt langs de langste rivier in Nieuw-Zeeland, gekeken naar bungyjumps bij de hoogste bungy boven water, een mooie waterval gezien, gebaad in een hot water spring (superrielekst en leuk!) en ben ik flink verbrand (het was bewolkt toen we gingen, en we dachten binnen 2 uur terug te zijn).
Gisteren heb ik de Tongariro Crossing gedaan. 6:20 de bus naar Tongariro National Park en van 8 tot 16.30 de tijd om te wandelen. Veel wind en kou en wolk op de weg naar boven. Zie ook de foto's. Gelukkig klaarde het rond het middaguur verder op. Supermooie uitzichten, maar Mount Doom (eigenlijk Mount Ngauruhoe) kwam nooit helemaal uit de wolken. Goed doorgewandeld samen met een Duitser (Stephan) en een Zwitser (Patric) uit het hostel, en inclusief de sidetrack naar Mt. Tongariro in 7,5 uur klaar. Mooie sessie!
Gisteravond heerlijk gerielekst bij een mooie zonsondergang op het balkon van het hostel, wat leuke gesprekken gehad, en nu ben ik om 10:25 klaar om de bus te pakken over een halfuur, terug naar Auckland, voor Barts vrijgezellenfeest en de bruiloft morgen!
In de tussentijd ga ik proberen wat af te slanken (lose some weight), maar dan uit mijn backpack. Misschien maar minder shirts, onderbroeken etc mee, en een nieuwe kleine slaapzak kopen, want mijn backpack was zonder food en water en een Lonely Planet al 17 kg op het vliegveld. We zien het wel; ik moet ook in Christchurch mijn schoen even zien te fixen omdat het stiksel loslaat.
Nouija, hoor jullie later, en bekijk de mooie foto's!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten