dinsdag 23 december 2008

Van Christchurch naar Greymouth

Even een opdatum... ik heb weer het een en ander aan moois meegemaakt.

Zaterdag was de bruiloft van Bart en Janita, echt mooi! Wel anders dan een bruiloft in Nederland: veel officieler wat betreft een bridal party en een groom's party, een groepje dat met de bruidegom en de bruid meelopen. De dienst is veel korter, met eigenlijk alleen de trouwceremonie zelf.
De bruiloft had echt een paar mooie locaties, maar die heb ik zelf niet op de foto staan. Misschien zet Bart nog wat foto's online... de kerk had uitzicht over glooiend land, de receptie was in een wijngaard en het (fantastische) diner was binnen in een mooie schuur aan een lange tafel.

Echt gezellig om ook de familie Van Essen even te ontmoeten hier. Hilarisch met Jelle en Harmen in een motelletje getukt voor en na de bruiloft.

Zondag ben ik naar Christchurch gevlogen, na een heerlijk ontbijt bij de schoonouders van Bart, waar de familie Van Essen verbleef. Lekker door Christchurch gelopen en ingecheckt bij Jailhouse, een oude gevangenis, omgebouwd in een hostel. Mooie plek!
Volgende ochtend door de stad gelopen om dingen te regelen: een lichtere slaazak kopen, een gasflesje regelen voor koken en een gat in mijn schoen laten fixen.

Daarna gelift naar Arthur's Pass, waar ik in 2,5 uur was. Een Engelsman en 2 Duitsers ontmoet. Volgende dag met Ben, de Engelsman, een mooie tocht gedaan naar Avalanche Peak (er lag geen sneeuw, dus geen avalanche gezien). Supermooi! Genieten van de uitzichten. Lekker sporten ook, 1100 m op en neer. Daarna met Ben meegereeden naar Greymouth, waar we kerst vieren (hij is overigens christen). Supermooi hostel! Mooi 2-persoons kamertje, en zelfs schone handdoeken op je kamer!

Ik geniet wel echt van Nieuw-Zeeland, het is fantastisch mooi hier. Ik ben benieuwd wat ik nog ga zien. Ik denk dat ik na kerst afzak naar de Fox en Franz Jozef Glaciers en daarna doorga naar Wanaka, waar ik oud-en nieuw wil vieren. En wil proberen te bergbeklimmen, overigens! Lijkt me echt vet.

Vanuit het mooie en bij tijden zonnige Greymouth wens ik jullie een enorm gezegende kerst en een supermooi nieuwjaar!

2 opmerkingen:

Simon Frans zei

Mooie verhalen! Wat is de wereld toch een wonderlijke plek om op rond te wandelen...

Hier een melige nulde kerstdag na een geweldig verjaardagsfeest van Marijn tot 2.30u vannacht.
Vanavond naar een mooie kerstnachtdienst in de Nieuwe Kerk hier en morgen door naar gezellige goedheid in Bennekom en Wageningen.
Oud en Nieuw gaat in Friesland gebeuren - warm weerzien met de Woudstra's!

We wensen je nog een geweldige tijd daar op je woeste avontuur! Succes ook met bergbeklimmen in Wanaka!

Lieve groeten van SF en Eliane

Ps. Hoe heten die fantastische vogels daar? :-)

En pps. Deze link geeft een lollig beeld van je reis daar deze dagen:

http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=Christchurch,+Canterbury,+New+Zealand&daddr=Arthur%27s-Pass-Nationalpark+to:greymouth+to:4+janvier+-+Franz+Jozeph+Glacier+%2F+Fox+Glacier+to:wanaka&hl=en&geocode=%3BFUC7cP0dUeY5CiH9LYfuUyQbDw%3B%3BFeZ3eP0dcIY2CiE_b85dpf9i5A%3B&mra=ls&sll=-42.992248,171.770211&sspn=2.157682,5.817261&ie=UTF8&ll=-43.301196,171.046143&spn=4.293695,11.634521&t=h&z=7

Aardig woest!

Anoniem zei

hee lieve ruben,

Mooi om verhalen te lezen van je leven daar in australie.We hebben
goeie kerst gehad; echt een familiegebeuren. Mooi dat je overal christenen ontmoet!
Veel zegen en Gods nabijheid elke dag! Laat zo je licht maar schijnen....
liefs, anna en adé