zaterdag 24 januari 2009

Terug in Sydney

Hej!

Ik ben weer terug in Sydney, en het voelde een beetje als thuiskomen. Na het vochtige Cairns voelde de 30 graden in Sydney heerlijk aan.

Na Noosa heb ik het volgende meegemaakt: ik ben naar Airlie Beach gebust, waar het pijpenstelen regende en ik in een behoorlijk slecht hostel zat (ga nooit naar Koala's, zeker niet in Airlie Beach). Slechte, kleine keuken en geen gemeenschappelijke ruimtes die droog zijn. Maar de volgende dag ben ik op de boot gestapt (de Freight Train), een 18 meter zeilboot met 4 bemanning en 18 passagiers, om te zeilen op de Whitsundays. We hadden redelijk slecht weer (bijna constant miezer-regen), maar desondanks was het erg mooi! Zeilt lekker, zo'n bootje. Kan ook niet omslaan met een gewicht van 12 ton onderin de kiel (van 4,5 m), terwijl de rest van de boot maar 10 ton is. Heerlijk gesnorkeld en enorm veel vissen gezien, ondanks het slechte zicht (geen zon). Ook een kleine duik gemaakt, maar dat ging nog niet zo goed omdat ik problemen had met klaren (druk in oren aanpassen). Maar dat leren we wel eind februari in Cairns. Mijn dive medical heb ik vast gedaan; alles was in orde, ook met mijn oren.

Na de Whitsundays ben ik op de bus gestapt en naar Mission Beach gegaan. Ik had weer een keer zin in een goed hostel, dus ik had een YHA geboekt. Die bleek echter meer dan 10 km van de busstop te zijn, in het regenwoud, en het was 12 uur 's nachts. Moest haast een taxi nemen, maar kreeg toen een lift van 2 Ozzies en een Kiwi die uit de pub kwamen. Supermooi!
Het hostel (Treehouse) was erg rielekst! Mooi gelegen in het regenwoud. Weinig mensen op dat moment, en wel gezellig. Ik wilde een wandeling doen, en een aantal anderen vonden dat ook wel mooi. Uiteindelijk gingen we met zijn zessen. Verder leek het een mooi idee om samen te koken. Dat draaide uit op een mooie maaltijd voor 12 man: burrito's. Superlekker en gezellig. 's Avonds gepokerd tot 2 uur 's nachts en gewonnen :).

Na 2 nachten ben ik weer op de bus gestapt naar Cairns. Daar had ik een prima plek en ben ik wat rondgewandeld samen met Christina (Duits meisje), die ik in het hostel ervoor ontmoet had. Cairns is cheap: hostel-bedden vanaf 12 dollar per nacht (8-bed-dorm) (of 19 voor een 4-bed-dorm. Prima eettentjes en straat-tentjes waar je met een beetje geluk na 9 uur bijvoorbeeld uitstekend Indiaas kunt eten voor 5 dollar. Ook naar de bios geweest in Cairns, naar 7 pounds. Trieste film, maar wel heel mooi! De 2 dames (nog een bekende van Christina tegengekomen, en ook nog een jongen die ook in Treehouse sliep tegelijk met ons) die erbij waren moesten elke 10 minuten huilen ;).

Nu in Sydney heb ik een week geboekt in een goedkoop hostel in Newtown. Ik heb er haast alleen nog maar geslapen en 1x gekookt. De rest van de tijd bij NICTA gezeten, want ik wil een beetje doorwerken. Dat gaat best aardig, ik schiet goed op mijn mijn verslag.
Gisteravond ben ik naar Bondi Beach geweest, naar mijn oude appartement. Nog slechts 3 van de bewoners van 5 weken geleden wonen er! Het was echt supermooi om daar weer even te zijn, en leuk om Oli, Klaudia en Jagoda weer even te zien. We zijn naar Beach Road geweest voor een paar biertjes en ik heb een late trein terug naar Newtown gepakt.
Vandaag ben ik bij een appartement wezen kijken in Erskineville, waar ik 4 weken ga wonen! Niet zo duur, maar iets meer dan het hostel, en mijn eigen kamer! Voor het eerst in 4 maanden :).
Toen ik weer terug was bij NICTA werd ik echter ineens ziek; waarschijnlijk wat verkeerds gegeten. Ik verdenk het brood, dat minder vers leek dan strikt noodzakelijk, ook al was de houdbaarheidsdatum nog okee. In elk geval ondernam mijn lichaam een geslaagde poging om zichzelf eerst aan de bovenkant en vervolgens aan de onderkant binnenstebuiten te keren. Na een paar uurtjes was het voorbij en heb ik een uurtje op de bank in de kantine getukt. Nu is het eigenlijk weer prima. Ik blijf wel dankbaar voor de plek die ik hier heb; het NICTA-kantoor is erg rielekst, heeft een redelijke keuken en ik kan er 24/7 naar binnen! Helaas is er van werken vandaag door het ziek zijn niet zoveel terechtgekomen.

Morgen ga ik weer eens naar de kerk (laatste keer was in Wanaka, NZ... verder steeds aan het reizen of niet in de buurt van een kerk). Daarna ga ik naar een barbequeue van een onderzoeker bij NICTA. Lijkt me wel leuk, een keer een echt Australisch burgerhuis van binnen zien; gaat de eerste keer zijn!

Okee, nu jullie weer geopdateerd zijn, pak ik de fiets maar weer eens :) en ga mijn nieuwe kamer uitproberen!

Groeten!
Ruben

1 opmerking:

Eliane zei

Weer erg leuk om te lezen!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt en echt bijzondere dingen onderneemt en mooie contacten maakt.
Wees gezegend en bedankt voor de groeten,
bij deze die van mij!

Liefs, Eliane