Zo... de erwtensoep was lekker. En dit dagje ook. Werken, eten, lezen, Ruby, en zo lezen en tukken.
Al een tijdje ben ik bezig met het leren van de taal Ruby, waarmee je met behulp van een programma Rails een webserver kunt laten draaien die de leukste dingen voor je uitgoochelt met databases en automatische data- en presentatielagen. Hartstikkeleuk.
Het kost me wel een tijd om er in thuis te raken en om alle nieuwe constructies te pakken te krijgen, maar met een beetje oefening moet het nog wel nuttig kunnen worden: het is relatief makkelijk om op elegante wijze een eenvoudige website netjes in elkaar te draaien. Dingen als dit blog-apparaat bijvoorbeeld. Lijkt me mooi.
maandag 3 december 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten