Mooie mensen,
Ik heb een kamer gekregen in Bondi Beach! Op 5 minuten wandelen van het strand zit ik in een shared room, waar ik een kamer deel met een Engelse surfdude en het huis deel met 3 Israeli's (waarvan 1 dame) en 2 gasten uit Chili. Mijn kamer heeft nog een leeg bed, dus wellicht wordt het binnenkort 3 op een kamer. Toch behoorlijk rielekst, aangezien ik er voor een voor Sydney behoorlijke prijs zit, en mijn huisgenoten mooie gasten zijn.
Op Picasa staan wat foto's van het huis. Mijn adres:
13 O'Brien St
Bondi Beach NSW 2026
Australiƫ
Mijn weekeind was rielekst! Zaterdag in de hitte verhuizen (iets minder rielekst), en eens rondkijken in het winkelcentrum van Bondi Junction. Ze hebben echt een meest fantastisch systeem voor het vinden van een winkel... je geeft de rubriek of de winkelnaam op een touchscreen aan, en hij geeft een animatie van hoe je er moet komen :).
's Avonds even gerielekst, en in een goed boek gelezen.
Zondagochtend heb ik Gisette ontmoet, een leuke meid uit Nederland die ik via Koen en Betty 'ken', en zijn we naar Hillsong Church geweest in de bioscoop van Bondi Junction. Wat ontzettend goed geregeld en een vette band! En ook een goed verhaal tijdens de preek. Dinsdag ga ik waarschijnlijk naar een connect group - een soort kring.
's Middags heb ik gezwommen (vette golven) en op het strand gelegen, en een forse wandeling naar Coogee beach en terug gedaan, een mooi pad dat de kustlijn volgt. Ik gooi een dezer dagen wel wat foto's hiervan online. Op weg was ook een grote, mooie begraafplaats aan zee - toch ruig om daar allerlei bijbelteksten op stenen te zien staan en te weten dat er enorm veel achter zit. Doet je wel even stil staan bij hoe werkelijk eeuwigheid is, en hoe leven nu daar maar een klein stukje van is.
Verder enorm mooie kliffen, en kolkende golfstroom.
Vanavond ga ik kijken of ik iets van een fiets kan regelen bij een bike cemetery, waar afgedankte fietsen en gereedschap liggen en iedereen welkom is te komen klussen en een fiets mee te nemen. Ben benieuwd, het zou wel mooi zijn om niet alles te hoeven lopen/bussen.
OV hier is trouwens wel goed geregeld. In elk geval op mijn route heb ik een prima treinverbinding, voor een groot deel ondergronds. Moet alleen nog wel 25 minuten naar het station lopen door het mooie Bondi, of de bus pakken. Maar toch zou een fiets wel handig zijn.
Ik blijf het mooi vinden dat de meeste mensen hier zo gastvrij en open zijn. Loop je langs het strand, komt er een kerel naast je lopen die vraagt waar je vandaan komt, vertelt dat hij uit Perth (west-Australie) komt en nu in Sydney woont, dat je bij de vlaggen in de buurt moet zwemmen aangezien de stromingswaarschuwing wel redelijk ernstig is, en er bij de vlaggen wordt opgelet, en dat je naar de zijkant moet zwemmen als je door de stroming de zee op gesleurd dreigt te worden. Toch leuk.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
5 opmerkingen:
Goed verhaal die bike cemetery!
Ja, echt vet. Na 3 uurtjes klooien ongeveer een halve fiets.. eens kijken of we hem volgende week af kunnen maken :).
Leuk om te lezen, Ruben! Ik kwam via facebook op je blog terecht. Cool dat je daar zit, wel vreemd lijkt me, zo'n andere wereld!
Heb een goede tijd!
Zegen, Annefrouk
jow ruben,
lekker bezig daar. Eigen kamertje fietsje en strandje. Carlos vermaakt zich ondertussen prima in je andere kamer. Hij moet nog wel een beetje opgevoed worden, maar dat heb je met sjaars;-)
Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen. Succes met leren surfen!
Groeten,
Ruben
Lekker bezig Ruben!
Een reactie posten